Emocinė stiprybė

Įžeidžiantys žodžiai tyko mūsų kasdien, dažniausiai užklumpa tada, kai esame visai nepasirengę. Jų pilna visur: piko metu kelyje, kai žmonės ima demonstruoti savo blogiausias savybes, eilėse, kai senka kantrybės taurė, darbe.

Kaip emociškai apsisaugoti nuo įžeidimų? Jums padės keletas praktinių metodų!

Metodas „Disneilendas“. Psichologinio smūgio sukeltą skausmą galima sušvelninti, o gal ir visai panaikinti, pradėjus su įžeidinėjančiais žmonėmis elgtis kaip su mažais vaikais. Juk dėl mažų vaikų įžeidžių replikų niekas nepyksta, tiesa?

Įsivaizduokite, kad atsidūrėte vienas prieš grupę negatyviai jūsų atžvilgiu nusiteikusių žmonių. Jėgų perrsvara jų pusėje. Teturite vieną šansą pakeisti situaciją: įsivaizduoti šią grupę žaidimų aikštelėje. Jie pyksta, rodo kaprizus, rėkia, gestikuliuoja, mėto žaislus, spardo nuo kojų batus. Kitaip tariant, visaip stengiasi išmušti jus iš pusiausvyros. Bet jūs, kaip suaugęs, išmintingas žmogus, vertinate tai kaip vaikišką paikiojimą ir stengiatės išlikti ramus, kol jie išsišėls. Jūs nepriimate jų žodžių kaip įžeidimo, nereaguojate į jų išsišokimus. Jums tiesiog juokinga visa tai stebėti iš suaugusiojo žmogaus pozicijų.

Metodas „Lapė ir vynuogės“. Jei jums yra tekę patirti tokių situacijų, kai kass nors įžeidė taip, kad iki šiol prisimenate, pasinaudokite racionalizacijos technika, leidžiančia atsikratyti tokių negatyvių inkarų. Prisiminkite pasakėčią „Lapė ir vynuogės“: nepasiekusi vynuogių lapė pareiškė, kad nelabai jų ir norėjusi – juk jos žalios ir rūgščios.

Kažkas jus įžeidė ir nebegalite to pak

keisti? Bent jau dabar mintimis sumenkinkite įžeidusiojo autoritetą, priimkite nuostatą, kad tas įžeidimas nebuvo nei reikšmingas, nei jums labai nemalonus.

Metodas „Ramybės vandenynas“. Jus puola iš visų pusių su negatyviom emocijom? Neperimkite jų visų. Įsivaizduokite, kad esate vandenynas: į jį susibėga visos upės ir jūros, bet jis pats išlieka koks buvęs. Kad ir kokios emocijos lietųsi aplink jus ir netgi būtų nukreiptos tiesiog į jus, išlikite ramus ir pasistenkite nuo jų atsiriboti.

Metodas „Absurdo teatras“. Galima išbandyti ir tokį psichologinės apsaugos triuką, kaip situacijos suabsurdinimas. Tai iš esmės tas pats, kas iš musės padaryti dramblį. Tai yra viešai hiperbolizuoti iki neatpažįstamumo tai, apie ką kas nors tik užsiminė, taip netikėtai išmušant iš savo priešininkų rankų jų psichologinius ginklus. Jūsų tikslas – padaryti taip, kad bet kokie priiešininkų išsišokimai nesukeltų daugiau nieko, tik juoką.

Metodas „Lėlių teatras“. Jei jums sunku bendrauti su jums emociškai reikšmingais žmonėmis, pasinaudokite būtent šiuo metodu. Įsivaizduokite, kad jie – viso labo šaržuoti lėlių teatro personažai. Tegul jie sau kalba kvailystes bendraudami tarpusavyje. O jūs tik stebite juos iš šalies ir vertinate jų aktorinius ar oratorinius gabumus. Kurioje vietoje jie blefuoja? Kuris nori pasirodyti geresnis, nei yra? Kuris smarkiausiai sutirština spalvas? Analizuokite, kol nepajusite, kad šypsotės ar kyla noras nusijuokti. Tai – ženklas, kad jau mėgaujatės spektakliu ir

technika suveikė.

Metodas „Akvariumas“. Jei bendraujant su negatyviai nusiteikusiais žmonėmis pajusite, kad skausmingai reaguojate į jų išsišokimus, pasinaudokite šiuo metodu. Įsivaizduokite, kad tarp jūsų ir jūsų įžeidėjo – storas akvariumo stiklas. Pašnekovas kažką jums kalba, bet jūs jį tik matote, o žodžių negirdite, vandenyje jie virsta tik burbuliukais. Taip bus lengviau neprarasti savitvardos, nepasiduoti provokacijai, nereaguoti į jus įžeidžiančius žodžius, palenkti situaciją savo naudai.

Metodas „Ventiliatorius“. Išsiaiškinkite, į ką jūs reaguojate jautriausiai. Kas labiausiai jus erzina“? Nuo ko įsiuntate, kuo nusiviliate? Prisiminkite konkrečius žodžius, intonacijas, gestus, – viską, ką yra naudoję jūsų priešininkai.

Užsimerkite ir dar kartą prisiminkite, kas jus labiausiai žeidė. O dabar įsivaizduokite, kad sėdite prieš žmogų, kuris taria jums tuos įžeidimus. Jis taria kaip tik tokius žodžius, kurie užgauna jautriausias jūsų stygas, kurie skaudžiausiai duria į širdį. Pajuntate, kaip kyla pyktis, neviltis, agresija. Iššaukite savyje smūgio pojūtį. Kuri kūno vieta laviausiai į jį reaguoja? Kas vyksta? Ar jus užlieja karščio banga, ar iš vidaus sustingstate? O gal sulaikote kvėpavimą? Kas vyksta būtent su jumis?

Pasinaudokite emocijų ventiliacijos technika. Įsivaizduokite, kad tarp jūsų ir įžeidėjo stovi galingas ventiliatorius, kuris tuojau pat nupučia jo žodžius į šoną, jų aštrios strėlės nepasiekia jūsų. Ir dar. Dešine ranka suraitykite špygą, o kaire ją pridenkite. Mintimis pasiųskite špygą pašnekovui. Vaikystėje už nugaros paslėpta špyga padėdavo pui

ikiai apsiginti nuo piktų žaidimo draugų replikų. Patikėkite, padės šis metodas ir dabar!

Straipsnis parašytas remiantis užsienio literatūra.

1 thought on “Emocinė stiprybė”

Leave a Comment