Kaip gyventi sergant diabetu: sveika mityba

702 0

Šiandien vis dažniau girdime raginimus valgyti sveiką, subalansuotą maistą, daug vaisių ir daržovių, mažiau riebalų bei druskos. Jei sergate diabetu, Jums galioja tos pačios mitybos taisyklės, kaip ir sveikiems žmonėms.

Valgykite reguliariai

Pamėginkite reguliariai valgyti tris kartus per dieną, maistą paskirstydami visai dienai. Venkite uždelsti ar iš viso praleisti valgymui skirtą laiką. Organizmas geriau apdoroja gliukozę, kai į kraują ji patenka po truputį, o ne iš karto, dideliais kiekiais. Reguliariai maitindamiesi, padėsite išlaikyti pastovų gliukozės kiekį kraujyje.

Atsargiai vartokite druską

Vartojant per daug druskos, pakyla kraaujo spaudimas. Tai didina riziką susirgti širdies ligomis ar insultu. Vietoj druskos maistą skaninkite žolelėmis ar prieskoniais. Kuo labiau maistas perdirbtas, tuo daugiau jame riebalų bei druskos – stenkitės gaminti patiekalus tik iš šviežių produktų.

Subalansuokite maistą

Subalansuotoje dietoje yra penkioms grupėms priskiriamo maisto: krakmolingų maisto produktų; vaisių ir daržovių; baltyminio maisto, pavyzdžiui, mėsos, žuvies ar pupelių; pieno ir jo produktų; taip pat saldžių, riebių produktų.

Aišku, Jūsų mėgstami patiekalai priklauso nuo individualaus skonio ar kultūros, tačiau viską, ką paprastai valgote, turėtų būti nesunku susskirstyti į šias penkias grupes.

Krakmolingas maistas

Pirmoji − krakmolingų maisto produktų grupė (duona, kruopos, miltiniai patiekalai, ryžiai, bulvės ir makaronai). Visuose Jūsų patiekaluose bei užkandžiuose turėtų būti ir šiek tiek krakmolingų maisto produktų.

Krakmolingas maistas − pagrindinis kraujyje esančios gliukozės šaltinis. Geriau rinktis lėčiau virškinamą kra

akmolingą maistą, kad insulinui užtektų laiko susidoroti su Jūsų kraujyje padidėjusiu gliukozės kiekiu. Lėčiau virškinamas krakmolingas maistas: makaronų patiekalai, rupaus malimo duona, kruopos.

Vaisiai ir daržovės

Puikus vitaminų, mineralų ir maistinių skaidulų šaltinis. Kasdien stenkitės suvalgyti bent po penkias vaisių ir daržovių porcijas. Porcija šviežių vaisių ar daržovių gali būti: obuolys, kriaušė, nedidelis dubenėlis salotų, trys valgomieji šaukštai smulkintų daržovių.

Mėsa, žuvys ir juos pakeičiantys produktai

Baltymai − labai svarbūs mūsų mitybai, tai organizmo statybinė medžiaga. Tačiau bū. . .

Suvalgius daug cukraus turinčių produktų, gliukozės kiekis kraujyje gali padidėti per greitai.

Tai nereiškia, kad racione iš viso neturi būti saldžių produktų, bet rinkitės mažiau cukraus turinčias alternatyvas: karštus gėrimus saldinkite saldikliais, rinkitės dietinius gazuotus gėrimus. Jei norisi ko norrs saldaus ir Jūs nemėginate numesti svorio, paskanaukite truputį po valgio. Organizmas jį pasisavins lėčiau, taip suteiksite jam laiko susidoroti su gliukozės pertekliumi.

Mėgaukitės gyvenimu ir patirkite nuostabiausių akimirkų!

Join the Conversation

×
×