Antsvoris ir vėžys

Prieš kelerius metus nuo infarkto mirė mamos brolis. Ji nerimauja, kad ir ją ištiks toks pats likimas. Nes kaip ir brolis turi antsvorio, mažai juda. Vaistinėse galima rasti įvairiausių maisto papildų, skirtų širdžiai stiprinti. Kaip pasirinkti tinkamus?

Per pastaruosius metus mūsų gyvensena pasikeitė: daug mažiau dirbame fizinio darbo, patiriame daugiau lėtinio streso, valgome daug “greitojo” maisto. Tačiau reikia žinoti, kad išgėrus vieną ar kitą piliulę sveikata tikrai nesusitvarkys.

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad daugelio širdies ligų galima išvengti pakeitus gyvenimo būdą. Tarkim, jei sveeriate šimtą dvidešimt kilogramų, kraujo spaudimas aukštas, valgote bet ką ir bet kiek, nusipirkusi nors ir dešimt skirtingų papildų tikrai netapsite sveikesnė. Tai tik savęs apgaudinėjimas.

Pirmiausia siūlyčiau išbandyti nemedikamentinį gydymą. Atsikratyti antsvorio, sureguliuoti mitybą, valgyti reguliariai. Kasmet profilaktiškai apsilankyti pas gydytoją ir pasidaryti pagrindinius tyrimus – elektrokardiogramą, eilinius kraujo, taip pat ir gliukozės, cholesterolio tyrimus.

Jei yra sveikatos sutrikimų, šeimos gydytojas turėtų siųsti pas specialistą.

Tiesa, patys papildai nėra blogis, tačiau kiekvienam jų gali reikėti skirtingų. Tarkim, vienam trūks kalio, kitam – magnio, tretiems 𕢓 omega – 3 riebalų rūgščių ir panašiai. Bet prieš dėdami piliulę į burną pirmiausia pasitarkite su gydytoju. Savigyda dažniau pridaro žalos, nei atneša naudos.

Patarčiau nesižavėti visais siūlomais papildais, bet gerai įvertinti, ką valgote ir ką turėtumėte valgyti. Ypač turintiesiems antsvorio būtina skaičiuoti suvalgomas kal

lorijas. Nevartokite neaiškių papildų. Iš savo darbo praktikos galiu pasakyti, kad jie gali ir sugadinti sveikatą.

Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų I kardiologijos skyriaus vedėja gydytoja kardiologė doc. Žaneta Petrulionienė

Leave a Comment