Pilates metodikos taikymo efektai

TURINYS
Įvadas..............................3
Pilates pratimai..............................3
PubMed..............................5
Literatūros sąrašas..............................6ĮVADAS
Šiandieninis gyvenimo tempas vis greitėja, tačiau daugelio žmonių fizinis aktyvumas priešingai – mažėja. Tad šiuolaikinis žmogus labai aiškiai jaučia judėjimo stygių. Tai pastebėti labai paprasta: jeigu per mažai judame, jaučiamės blogiau. Taip pat išduoda ir sunkėjantis bei forma, prarandantis kūnas. Ypač tai pajaučiame būdami 30-35 metų amžiaus. Medicina šiuo atveju yra bejėgė, nes fizinis aktyvumas priklauso tik nuo mūsų pačių pastangų. Optimalus fizinis aktyvumas mažina sveikatos rizikos veiksnių įtaką, gerina savijautą, didina darbingumą (ne tik fizinį, bet ir protinį), gerina kūūno formas, mažina psichinį stresą, garantuoja naudingą ir malonų laisvalaikio praleidimą, pagaliau taupo pinigus, kuriuos potencialiai galima išleisti gydymui. Lietuvoje besiplečiantis sveikatingumo centrų tinklas rodo, kad šių centrų paslaugų poreikis didėja. Tačiau prastos žinios apie fizinį aktyvumą, neleidžia išnaudoti visų sveikatingumo centrų galimybių, taip pat pasirinkti tinkamiausių fizinio aktyvumo rūšių.PILATES PRATIMAI
Pilates treniruotės padeda atgauti lankstumą ir grakštumą

Pilates – tai ne aerobinė treniruotė, o tempimo, jėgos ir atsipalaidavimo pratimai, atliekami skambant ramiai muzikai, tampa vis populiaresni ir kai kuriose šalyse jau lenkia joogą, o JAV yra viena iš populiariausių kūno terapinių programų. Treniruotės tikslas – ugdyti laikyseną, lankstumą, koordinaciją, stiprinti nugaros raumenis ir pagerinti miego kokybę. Tai pati šiuolaikiškiausia ir populiariausia treniruočių sistema pasaulyje. tai fiziniai pratimai, kurių pagrindą sudaro jogos elementai. Tai ma

alonus užsiėmimas, nes raumenys stiprinami be didelės fizinio kūno bei psichikos įtampos.

Šios treniruotės Pilates treniruotes 1920-aisiais Vokietijoje sukūrė Joseph Pilates. Niujorke Pilates sugalvotų pratimų naudą pirmieji perprato baleto šokėjai. Dabar ne viena Holivudo žvaigždė: Madonna, Toni Collette bei daugelis kitų, kurioms figūros galima tik pavydėti, prisipažįsta, jog grakščias linijas padeda išlaikyti pilates treniruotės. Jų metu išjudinami gilieji raumenys, išmokstama pažinti savo kūną. Ypač tinka žmonėms nemėgstantiems judrių, daug ištvermės reikalaujančių pratybų.

Šių treniruočių pagalba Jūs sukursite stiprią kūno “Šerdį”. (Šerdis susideda iš giluminių pilvo preso raumenų, mažojo dubens raumenų ir raumenų prigludusių prie stuburo). Vienu metu veikiančių raumenų grupių skaičius maksimalus. Rezultatas – pasiekiama ideali apkrovos ir atsipalaidavimo pusiausvyra, gražios kūno linijos, lankstūs sąnariai ir nepriekaištinga laikysena. Tai viena iš saugiausių treniruočių, prratimai taikomi reabilitacijai po traumų. Rekomenduojama asmenims, pradedantiems sportuoti, turintiems nugaros, stuburo problemų, daug laiko praleidžiantiems prie kompiuterių. dirbantiems mažai judrų darbą. Treniruotė gerina laikyseną, lankstumą, stiprina mažojo dubens raumenis. Tai treniruotė skirta įvairaus fizinio pasiruošimo žmonėms, bendrai organizmo fizinei būklei gerinti..

Treniruotės nėra labai intensyvios, tačiau rezultatai pasireiškia gan greitai. Ši treniruotė tiems, kas nori pajausti ir sustiprinti savo kūną, pratęsti jaunystę.

Pilates treniruotės yra dinamiška viso kūno mankštos programa, telpanti į šešis pagrindinius principus: koncentraciją, kontrolę, koordinaciją, grakštumą, tikslumą ir kvėpavimą. Pi

ilates pratimų yra per 500, tačiau jie visi vadovaujasi šiais šešiais principais.

Tiems, kurie nemėgsta bėgioti ant bėgtakio ar kilnoti svorių ir ieško alternatyvių treniruočių, pilates – malonus užsiėmimas, nes raumenys stiprinami be didelės fizinio kūno bei psichikos įtampos. Treniruotės ramina ir atpalaiduoja, padeda atsikratyti stresų.

Pilates treniruotės rekomenduojamos visiems: vaikams, suaugusiems, vyrams ir moterims, jau treniruotiems žmonėms ir pradedantiesiems. Ypač vaikam šios treniruotės padės apsisaugoti nuo stuburo iškrypimų, sustiprins nugaros raumenis.

Tačiau visiems vertėtų pradėti pilates treniruotes su trenerio priežiūra, kuris pamokys teisingai atlikti pratimus. Išmokus pagrindinių pratimų ir kaip teisingai juos atlikti, treniruotis galima ir namie. Be to, sporto klube pilates treniruotės atliekamos ant specialių tempimo įrenginių, suteikiančių raumenims tam tikrą reikalingą apkrovą.PubMed
Pilatės pratimų efektas kūno lankstumui: stebimosios studijos
Dalyvavo 47 suaugusieji – 45 moterys ir 2 vyrai. Pagrindiniai matavimo kriterijai buvo: pirštų galiukų iki grindų atstumas, liemens palenkimas bioelektrine tariamaja varža, sveikatos būklė apklausos ir vizualiu būdais, vertinant pagal skalę nustatytą pagal normas, po 2, 4, 6 mėnesių. Gauti rezultatai: per 2 mėnesių periodus, nepraleisdami daugiau nei 1 kas savaitę vykstančios 1 valandos Pilates pratimų, 32 dalyviai atitiko norminius reikalavimus. Itin pagerėjo pirštų galiukų atstumo iki grindų rezultatai. Žymių pokyčių liemens lankstume, svoryje bei apimtyse nepastebėta. Išvados: Pilates pratimai labia efektyvūs siekiant pagerinti lankstumą. O efektas kūno sudėjimui, sveikatos būklei ir laikysenai yra riboti ir

r sunkiai pasiekiami.

Pilates ir nėštumas
Nėštumas yra susijęs su su daugeliu skeleton raumenų problemomis. Svarbu ugdyti visas motinas, rūpintis savimi nėštumo ir po nėštumo esančiu laikotarpiu, tačiau atliekami pratimai turi būti saugūs. Yra nedaug ką galima padaryti esant neišvengiamiems fiziologiniams ir hormoniniams pokyčiams. Tačiau stiprinant pagrindinius raumenis aplink dubenį ir stuburą ir gerinant kvėpavimo kokybę, tikimasi optimizuoti kūno iššūkius, kurie gali pasirodyti. Pilates metodika yra paremta principais, kurie vysto centrinę šerdį, ir tuomet judesiai įtraukiami šių judesių palaikymui. Ši filosofija taikoma mentaliai ir fiziškai motions kūnui. Maksimizuojant motions šerdies stabilumą prieš ir per nėštumą, turėtų būti apribojama bet kokia įmanoma žala. Pratimų atlikimas tuoj po gimdymo yra svarbus motions fizinei ir mentalinei gerai savijautai.Literatūros sąrašas
1. www.PubMed.com
2. sporto klubo “Olympic Gym” suteikta informacija
3. www.google.lt rasta informacija

Leave a Comment