Rytinis krosas

Vaizdas iš amerikietiško filmo: rytas ir gatve vis laikas nuo laiko prarisnoja suprakaitavęs vienas kitas sveikuolis. Atsidūstame iš pavydo. Tačiau verta geriau įsižiūrėti, su kokia avalyne jie bėgioja. Jei pasirinko netinkamą, be specialios amortizacijos, galite nepavydėti, o jų tik pagailėti. Toks rytinis krosas asfaltu jiems ateityje pridės rimtų stuburo problemų.

Prieš porą dešimtmečių iš Amerikos atkeliavo į madą rytinis krosas ir apėmė visus. Tai tapo sveiko gyvenimo filosofija. Rytinis lakstymas suvienijo kaimynus, į neformalius bėgiotojų būrelius susijungė bendradarbiai, arčiau vienas prie kito gyvenantys draaugai. Vieni bėgioja tik šiltuoju metų laiku, o didžiausieji entuziastai net ir žiemą.

Viena entuziasčių, bėgiojusi senais plonapadžiais sportiniais bateliais, ilgainiui pajuto kojų, o tiksliau – kelių sąnarių skausmus. Nuėjusi pas gydytoją išgirdo: “Jūs čia lengvai išsisukote”. Tuomet ji sužinojo, kad bėgiojimui, o ypač ant kieto paviršiaus (pvz., asfalto) reikia rinktis ypač patogią, minkštą avalynę su storesniu padu. Tada kojų raumenys dirba efektyviau, o pėdos judesys nuo pirštų iki kulno yra lengvesnis.

Raumenų ir sąnarių traumos ištinka ir nuo klaidingos bėgimo technikos. Reikia juddėti tiesiai, nesiblaškyti į šonus, kojas statyti tvirtai, sinchroniškai ir be jokių šokčiojimų. Tolygiai turi dirbti ir rankos. Specialistai nepataria bėgioti ir pernelyg plačiais žingsniais – jie išcentruoja kūno masės pasiskirstymą ir apkrauna kojų sąnarius. Rinkitės įprastinį žingsnį.

Kai kurie specialistai tvirtina, kad gre

eitas ėjimas yra sveikesnis už bėgimą. Jų argumentas toks: bėgimo metu žmogus trumpą laiką pakyla ore. O nusileidus ant žemės jo stuburas patiria stiprų sukrėtimą.

Teisingas bėgimas labai naudingas širdies ir sąnarių darbui. Tai labai sudėtingas procesas, kurio metu dirba daugiau nei 100 raumenų.

Leave a Comment