Optimizmo dozė

Žmogus iš prigimties yra optimistas. Pasaulyje atliktas tyrimas parodė, kad devyni iš dešimties žmonių teigiamai žvelgia į ateitį. Be to, optimistinį požiūrį į gyvenimą sėkmingai galima išsiugdyti, tik nereikia tingėti. Už jus to niekas nepadarys.

Štai keletas patarimų, kaip būtų galima pagerinti savo gyvenimo kokybę. Juk neleisdami sau patiems blogai jaustis, jūs padėsite ne tik sau, bet ir aplinkiniams tapti tuo, kuo iš tiesų trokštate būti – sveikais optimistais!

„Pravalykite“ savo smegenis

Jūs galite „apvalyti” savo smegenis, taip kaip rūpinatės savo kūno švara. Kad atsikratytumėte blogų minnčių, nepamirškite „laimės taisyklės“: šiuo konkrečiu momentu jūs galvojate tik apie ką nors vieną – koncentruokis arba ties pesimistinėmis, arba ties optimistinėmis mintimis. Viskas priklauso tik nuo jūsų.

Kai tik iškyla problema, tuoj pat susikaupkite ties jos sprendimu. Nevykėliai pradeda skųstis, lyderiai ieško išeities.

Optimizmas ir laimė – skaičiais

Jus apniko neigiamos, liūdinančios mintys? Paprastas būdas tapti džiaugsmingesniu ir optimistiškesniu – apmąstykite ir paskaičiuokite, kiek yra pozityvių minčių variantų. Kiekvieną kartą, kai į galvą ima lysti liūdni apmąstymai, persijunkite į ką nors teigiama arba apgalvokite kaip spręsite savo bėddas. Kiekvieną kartą, kai jums pavyko persijungti, sau kur nors tai pasižymėkite. Stenkitės mažinti tokių persijungimų skaičių. Pavyzdžiui, pradžioje gali prireikti 50, vėliau 30, 20, 10 kartų per dieną. Jei susikrimtęs esate dažnai, naudodamiesi šia technika, pasieksite, kad jūsų nuotaika taptų pastoviai pozityvi.

Pateikite save kit

taip, naujai

Laimingi ir energingi žmonės vaikšto greitai, plačiais žingsniais ir atrodo aukštesni. Jie, rodos, spinduliuoja begalinę energiją. O štai jų priešingybės, pesimistai, kojas velka, lėtai ir liūdnai žengia smulkiais žingsneliais. Jie atrodo lyg būtų be gyvybės.

Todėl stebėkite kaip vaikštote. Mokykitės pozityvių žmonių eisenos. Tai visai nesunku, o efektas bus tikrai teigiamas, tiek bendraujant su žmonėmis, tiek ir gyvenime bendrai.

Stebėkite savo kalbą – ir niekada nesakykite „pabandysiu“

Kad veiktumėte, kaip laimingi žmonės, turite išmokti daryti tai, ką daro jie. Optimistai kalba ir veikia tvirtai, neabejodami. Pavyzdžiui, jie vartoja patvirtinančius žodžius, turinčius teigimą prasmę. Atminkite, kad Jūsų sakomi žodžiai, turi poveikį nuotaikai. Jie gali būti puikus žvalumo užtaisas. Savo kalboje kai kuriuos žodžius pakeitę teigiamais, galite pakeisti ir savo pojūčius.

Vietoje sumenkinančių žodžių vartokite paskatinančius žoddžius. Pavyzdžiui, galima pasakyti: „Aš jaučiuosi perkrautas darbais“, – tai liūdina. O galima ir taip: „Man mestas iššūkis. bet kokiu atveju aš galiu su tuo susitvarkyti!” – tai paskatina.

Įdomiausias skirtumas tarp pesimisto ir optimisto tas, kad optimistas niekada, arba labai retai, vartoja žodžius „pabandysiu“ arba „bet“. Šie du žodžiai asocijuojasi su beviltiškumu arba nesugebėjimu kontroliuoti savo gyvenimą. Optimistai jaučiasi užtikrintai ir yra už savo gyvenimą atsakingi.

Su užsidegimu darykite tai, ką mėgstate

Jei norite dieną pradėti su entuziazmu, raskite savo aistrą. Raskite tai, kas jus

s įtraukia, patinka, kam galite atsiduoti, ir jūs pajusite savyje naują begalinį energijos šaltinį, kuris padės pašokti iš lovos ir pradėti dieną kupinam geros nuotaikos.

Tie, kurie neturi jėgų rytais arba visos dienos bėgyje – iš tiesių prarastos sielos. Jie net neturi pagrindo keltis iš lovos. Jei rasite savo pašaukimą, gyvensite su užsidegimu ir kiekviena diena dovanos gerą nuotaiką.

Optimistu gali tapti kiekvienas. Jei laikysitės šių patarimų, pajusite, kad nuo jūsų pečių tarsi nukris sunki našta. Jausitės pozityviau, užtikrintai, nuotaika taps pakili. Jums tereikia tik kelių minučių, kad šiuos patarimus paverstumėte veikla, kuri padės pakeisti jūsų gyvenimą, sveikatą, gerbūvį ir karjerą.

Mokslininkai įsitikinę, kad gyvenimas daugiau šansų suteikia optimistams. Jie ir mokosi geriau už pesimistus, ir karjerą daro lengviau, turi daugiau draugų, yra sveikesni. Riba tarp šių dviejų tipų mokslininkai laiko tokį asmenybės bruožą, kaip „sugebėjimas neprarasti vilties“.

Atsiminkite, optimizmas – raktas į asmeninę sėkmę. Optimistas aiškiai mato gyvenimo grožį, atkakliai dirba siekdamas savo tikslų ir visada turi tvirtą atsakymą.

Šiek tiek pesimistams.

Pesimizmas – įgyta psichikos reakcija, tam tikras kenksmingas mąstymo įprotis. Pesimizmas pavojingas, nes jis griauna asmenybę, darydamas žmogų silpnesnį ir netgi blogesnį, negu jis galėtų tapti. Todėl pesimizmą būtina įveikti. Gydymas nėra paprastas ir greitas. Bet kiekvienas gali įvaldyti „vilties techniką”:

  • Kai užgrius nemalonumai, atminkite: jūsų gyvenime buvo ir
    daug gero. Atsisėskite, nusiraminkite ir prisiminkite tai, kas gera. Pasistenkite prisiminti viską, net nereikšmingus, bet malonius epizodus. Įtikinkite save: tai ne atsitiktinumas, ne sutapimas, ne reta likimo dovana. Jūsų pastangos ir veiksmai atneš sėkmę. Nemalonumus įvertinkite kaip iššūkį. Nesikankinkite dėl klaidos. Žvelkite į nesėkmę kaip į vertingą patirtį, padėsiančią išvengti klaidingų žingsnių ateityje.
  • Kelkite sau aiškius ir konkrečius tikslus. Abstrakčios svajonės – „būti laimingu” ar „pranokti visus” – netinka.
  • Pasidalinkite džiaugsmu su kitais.
  • Išmokite kitaip aiškinti savo nesėkmių priežastis. Galvokite apie ką nors kita. Imkitės darbo, reikalaujančio didelio susikaupimo ar fizinio krūvio. Atidėkite savo problemos nagrinėjimą.
  • Daugiau bendraukite su optimistais. Gyvybingumas užkrečiamas. Iš optimistų išsirinkite pavyzdį ir juo sekite. Stebėkite, kaip jis įveikia problemas.
  • Atminkite, jog yra dalykų, kurių kontroliuoti negalite. Jei nieko padaryti negalite ar sprendimas priklauso ne nuo jūsų, beprasmiškai neeikvokite energijos.

1 thought on “Optimizmo dozė”

  1. Idomus straipsnis.
    As tai rytais atsikeliu is pareigos, retai, kada bunu optimistiskai nusiteikes, nebent kasnors zinau, kad siandien bus ipatynga diena. Tik iseinu is namu pro duris, iskart pradedu mastyt, kanors pozytyvesnio ir jau atejes i stotele bunu nusteikes optimistiskai ir visada pralinksminu pazystamus, kai nuvaziuoju i universiteta 🙂
    Tai praktikuoti pradejau jau nuo mokyklos laiku, kai viena savaite man kad ir kada iseiciau is namu, troleibusas nuvaziuodavo man taip tariant: “palei nosi”. Sakydavau mintyse: “O velnias”. Viena karta eidamas eilini karta i stotele, masciau: “ir vel troleibusas nuvaziuos… Ne si karta nenuvaziuos, matyt cia pats velnias man kisa koja, kad jo varda mineciau…” Pasukes uz namo pamaciau vel nuvaziuojanti troleibusa, bet si karta jau selmiskai sypsojaus ir snekejau mintyse su velniu ir juokiaus is jo isdaigos, bet nebe kloliojau jo. Taigi kita diena jau penktadienis, einu i stotele ir nusiteikes vel is velnio pasisaipyt, kad man jis troleibusa nuvarys “palei nosi”, bet si karta tik atejus i stotele iskart atvaziavo troleibusas. Taip dabar ir kasdien eidamas i stotele, nusiteikiu save pozityviau ir jau man nebesvarbu, ar atvaziuoja iskart troleibusas, ar neatvaziuoja, ismokau viena, kad nereikia peikti kitu, geriau pasigrozeti aplinka, pasimegauti oru ir dairytis pazystamu, kad galetum smagiai paplepeti ir net nepastebi, kaip tos sunkios moklso valandos prabega, o tu jau namie:)

    Reply

Leave a Comment