Šaltais žiemos vakarais…

Viduramžių Anglijos įstatymai porą išskirdavo, jei. vieno sutuoktinių kojos ir rankos nuolatos būdavo šaltos. Šis “trūkumas” prilyginamas net išdavystei.

Nors laikai jau kiti ir žiemos, na, gal tik ši išimtis, dabar nebe tokios šaltos, tačiau daug žmonių šaltuoju metu skundžiasi, kad nei šilti batai ar pirštinės neapsaugo šąlančių galūnių. Taigi, kodėl jos šąla?

Jeigu rankos ir kojos šąla šaltyje, o įėjus į šiltą patalpą greitai atšyla, normalu. Juk šaltyje galūnių kraujagyslės susitraukia, kad kuo daugiau kraujo patektų į vidaus organus. Tokiu būdu kraujagyslės apsaugo orgganizmą nuo sušalimo ir palaiko normalią kūno temperatūrą.

Tačiau ne visi žmonės vienodai yra atsparūs šalčiui. Yra tokių, kuriems ir kelios valandos pasivaikščiojimo šarmotu mišku nebaisu, bet nemažai ir tų, kurie vos pusvalandį pabuvę šaltyje jau nejaučia nei rankų, nei kojų.

O parėję namo dar ilgai negali atšilti. Pastarųjų net ir įprastomis sąlygomis galūnės būna šaltos. Dažniausia to priežastis – termoreguliacijos mechanizmo sutrikimai, kuriuos gali sukelti kraujagyslių pakitimai.

Blogos kraujotakos priežastis gali būti širdies ir kraujagyslių ligos, nervų sistemos sutrikimai, venų varikozė, hipotonija ir nett aterosklerozė.

Šaltos ir dažnai parkaituojančios kojos taip pat gali liudyti endokrininės sistemos patologiją (dažniausiai tai būna skydliaukės veiklos sutrikimai).

Jeigu jums itin šąla rankos ir kojos, pirmiausia, pataria gydytojai, reikia pasitikrinti širdies ir kraujagyslių bei endokrininę sistemas.

Širdies, kepenų bei plaučių ligomis ser

rgantiems žmonėms stiprus šaltis gali būti padidėjusio kraujospūdžio, sutrikusios kraujotakos, padažnėjusio širdies plakimo priežastis.

Tiesa, menkas atsparumas šalčiui – nebūtinai ligos ženklas. Galūnės dažniau šąla ir tiems žmonėms, kurie mažai juda, dirba sėdimą darbą. Taip pat labiau šąla smulkaus sudėjimo žmonės. Tokiems patarimas vienas – daugiau judėti.

Jei nesergate jokiomis ligomis, atsparumą šalčiui galite padidinti paprastomis priemonėmis:

Kraujagyslių mankšta. Tai nesudėtinga – kontrastinis dušas ryte ir šilta jūros druskų vonia prieš miegą.

Tinkama apranga ir apavas. Renkitės drabužius keliais sluoksniais. Vilkėkite natūralių pluoštų drabužius. Žieminius batus geriau įsigyti šiek tiek laisvesnius.

“Šildantis” maistas. Žiemą rekomenduojama kuo daugiau valgyti raudonos ir violetinės spalvos daržovių bei vaisių, nes jie teigiamai veikia kraujagysles.

Šalčiui neatspariems žmonės rekomenduojama dažniau vartoti grikių, kurių sudėtyje yra kapiliarus stiprinančio rutino. Taip pat neskaldytų grūdų duonos, kuri gauusi cinko.

Jei šaltis jus sukausto jau po kelių minučių, kai išeinate į lauką, prieš tai suvalgykite šiltos sriubos ar riebaus buljono.

Alkoholis sušildys?

Vis dar gali nuomonė, kad šaltį įveikti gali ir stiprūs alkoholiniai gėrimai. Deja. Alkoholis tik dar labiau atšaldo mūsų organizmą.

Statistika skelbia, kad jei regione žiemą temperatūra nukrenta iki -5 laipsnių, mirštamumas nuo alkoholio išauga 10 kartų.

Ir tai, kad išgėrus stiklelį karčiosios po kūną pasklinda šiluma, yra tik iliuzija. Veikiama alkoholio sušyla viso labo mūsų oda, kuri šilumą labai greitai atiduoda aplinkai, o kūn

no temperatūra krenta. Tad būdami šaltyje alkoholiu geriau nesišildykite.

Leave a Comment