Imuniteto stiprinimas

Kai permainingais orais „lepina“ lietuviškas pavasaris, daugelis baiminasi užpulsiančių ligų. Avitaminozė ir imuninės sistemos susilpnėjimas yra dažna pavasarinių peršalimų priežastis. Ir tai kartojasi kasmet. Kaip sustiprinti imunitetą?

Svarbu atsiminti pagrindinę taisyklę – imuniteto stiprinimas turi būti atliekamas sistemingai ir nuosekliai.

Imunitetą stiprinanti mityba

Reikėtų, kad mitybos racionas būtų kuo įvairesnis, tad verta atsisakyti vieno produkto dietų (pvz. grikių ar obuolių dietos). Tavo organizmui ir normaliai imuninės sistemos veiklai reikia daugybės vitaminų ir mikroelementų. Pirmiausia, tai antioksidantai – vitaminai ir flavonoidai. Vitaminai C, E ir A neuutralizuoja laisvuosius radikalus, palengvindami imuninės sistemos darbą. Šių vitaminų turi citrusiniai, morkos, kepenys, augaliniai aliejai. Flavonoidai ne tik sėkmingai susidoroja su laisvaisiais radikalais, bet ir turi antivėžinį poveikį. Daugiausia jų galima gauti valgant ankštinius, pomidorus, graikiškus riešutus.

Mineralinės medžiagos – dar vienas stipraus imuniteto komponentas. Jų galima pasisemti iš žalių daržovių ir vaisių: lapinių salotų, kopūstų, brokolių, šparagų. Nereikėtų pamiršti ir mikroelementų – ypatingai svarbūs yra cinkas ir selenas. Cinkas padeda gyti žaizdoms, atgauti jėgas, kaupti medžiagas imuninei gynybai. Cinko šaltiniu tarnauja jūros gėrrybės, mėsa, riešutai, sūris ir grūdiniai. Selenas – vienas iš žinomų antioksidantų, bet daugelis jo naudingų savybių dar tiriamos. Įrodyta, kad selenas stabdo senėjimo procesus, leidžia išsaugoti žvalią nuotaiką ir sveiką imunitetą. Geriausi seleno šaltiniai – kepenys, jūros gėrybės, inkstai, neskaidytų grūdų duo

ona, įvairūs grūdai.

Imuninės sistemos stiprintojai

Pavasarį daugelis pradeda varstyti vaistinės duris, ieškodami imuninės sistemos stiprintojų, atstatančių jos funkcijas. Vis labiau populiarėja gamtiniai stiprintojai – ženšenis, echinacėja, eleuterokokas, iš kurių gaminami spiritiniai antpilai, tabletės, ar arbata.

Tačiau tai nėra panacėja nuo visų ligų. Dar daugiau – stimuliuoti nusilpusį imunitetą reikėtų atsargiai, nes per trumpą laiką suvartotas didelis tokių medžiagų kiekis gali išsekinti natūralius organizmo išteklius (fermentus ir kitas būtinas medžiagas). Po tokios galingos „atakos“ imunitetas kurį laiką bus „užspausta“s. O jei tokius imuniteto stiprintojus vartosi ilgiau, organizmo imuninis aktyvumas sumažės savaime, ir taps visiškai priklausomas nuo išorinių preparatų.

Liaudiški receptai

Nors vaistinėse galima rinktis iš daugybės sintetinių imuniteto stiprinimo preparatų, liaudiškos priemonės lieka populiariu ir veiksmingu profilaktikos būdu. Įdomu, kad daugelis mokslinių laboratorijų, kurios užsiima medžiagų imuninei sisstemai stiprinti paieškomis, įkvėpimą randa būtent augaluose, išskirdami ir tyrinėdami jų aktyviuosius komponentus.

Liaudies medicinos receptai seniai siūlo geriausią, amžių patikrintą gydomąją tokių medžiagų kompoziciją.

Keletas receptų, padėsiančių stiprinti organizmą:

  • Paimk po vieną arbatinį šaukštelį ramunėlių, liepžiedžių ir erškėtrožių uogų ir užpilk stikline verdančio vandens. Palaikyk 20 minučių ir nukošusi gerk tris kart per dieną po trečdalį stiklinės prieš valgį.
  • Rytų ir Tibeto medicinoje gydyti gripą ir kvėpavimo takų ligas bei stiprinti imunitetą naudojamos aviečių šakelės. Pjauti jas galima tiek žiemą, tiek vasarą. Smulkiai supjaustytas šak
    keles (1-2 valgomus šaukštus) užpilk stikline karšto vandens ir virink 10 minučių, palik dar 2 valandom. Gerk po du gurkšnius kas valandą per visą dieną.
  • Po vieną valgomąjį šaukštą razinų, graikiškų riešutų ir džiovintų abrikosų susmulkink ir sumaišyk. Pridėk valgomąjį šaukštą medaus ir pusės citrinos sulčių. Kruopščiai permaišyk. Kai tik pajusi kimbant ligą ar pirmuosius peršalimo požymius, valgyk po vieną šaukštą tris kartus per dieną.
  • Vieną valgomąjį šaukštą dribsnių (kvietinių ar ruginių) užpilk dviem stiklinėmis vandens ir pavirinusi pusvalandį įdėk šaukštą medaus. Gerk šiltą nuovirą tris kartus per dieną po 50 gr.
  • Dėl didelio vitamino C kiekio erškėtuogė pripažinta viena iš geriausių priemonių stiprinti imunitetą. Susmulkink du valgomuosius šaukštus sausų erškėtuogių ir užpylusi pusę litro vandens virink 15 minučių ant silpnos ugnies. Palik pritraukti per naktį. Gerk kaip arbatą, gali įdėti medaus.

Vitaminų vonia

Skirtingai nei kitos, ši imunitetą stiprinanti priemonė yra naudojama išoriškai. Tau reikės aviečių, bruknių, šaltalankių, serbentų, erškėtuogių ar šermukšnių lapų, šakelių ar uogų (galima panaudoti tik tuos komponentus, kuriuos turi). Paėmusi jų lygiomis dalimis paruošk mišinį ir, užpylusi verdančiu vandeniu, palik pritraukti 10 minučių. Gautą antpilą išpilk į šiltą vonią. Jeigu turi, gali įpilti kelis lašus eukalipto ar kedro eterinio aliejaus. Gydomosios vonios trukmė – 15 minučių. Tokia vonia sustiprins imunitetą, palengvins peršalimo apsunkintą kvėpavimą, nuramins galvos skausmus.

0 thoughts on “Imuniteto stiprinimas”

  1. Asmeniskai as imuniteta stiprinu organizmui duodama geruju bakteriju kitaip probiotiku, siuo metu geriu Erceflora duo probiotika ir tikrai jauciu kad esu sveikesne ir stipresne, nes zarnyno mikroflora sustiprejusi ir nepuola jokios persalimo ligos.

    Reply
  2. Vaikams labai gerao stiprina calibrum junior vitaminai su aktivin, pati savo vaikui kai pradejau duoti pajutau tikrai efekta.

    Reply
  3. Siekiant išvengti peršalimo ligų galima vartoti produktus, kuriuose daugiau Omega-3 rūgščių. Tokius kaip žuvį, sėmenų aliejų, sojos produktus.

    Reply

Leave a Comment