Persivalgymas

Ironiškai juokaujama, kad lietuviai žino tik vieną šventimo būdą – prie gausiai nukrauto stalo.

Svarbu suvartotas kiekis

Kokios dažniausios persivalgymo priežastys?

Persivalgymas gali būti objektyvus ir subjektyvus. Objektyvus būna tuomet, kai žmogus suvalgo maisto daugiau nei įprastai ir jaučiasi persivalgęs: tempia skrandį, atsiranda sunkumo jausmas, sutrinka virškinimas, sunku kvėpuoti, nes skrandis pakelia diafragmą.

Vienas tokio persivalgymo požymių – negalėjimas savęs kontroliuoti. Šventiniu laikotarpiu žmones dažniau kamuoja subjektyvus persivalgymas, nes daugeliui neatsiejama švenčių dalis yra gausus maistas. Manoma, kad vaišių nukrautas stalas suteiks šventinės nuotaikos. Dažnesnė įvairių prooblemų priežastis tampa ne maistas, o suvartotas jo kiekis.

Kokių klaidų dažniausiai daro žmonės, kenčiantys nuo virškinimo sutrikimų?

Dažniausiai virškinimo sutrikimų sukelia gausus alkoholio ir riebaus maisto vartojimas. Kasmet prasidėjus šventėms į gydymo įstaigas patenka daugiau alkoholiu apsinuodijusių žmonių, o besiskundžiančių virškinimo sutrikimais padaugėja truputį vėliau. Virškinimas sutrinka ne tik dėl persivalgymo, bet ir tuomet, kai po kelių dienų ar savaitės žmonės dar valgo šventinių patiekalų likučius. Tuomet apsinuodijama pradėjusiu gesti maistu.

Specialisto patarimai

Ką reikėtų daryti persivalgius?

Planuojant šventes nereikia manyti, kad per jas būtinai buss persivalgoma. Anksčiau, kai žmonės pasninkaudavo, maisto per šventes būdavo suvalgoma daugiau ir jis buvo kitoks. Dabar iki Kalėdų pasninkaujame nedaugelis, o skanaus ir gana įvairaus maisto turime kasdien.

Pajutus sotumą, reikėtų nustoti valgyti, o desertu galima pasimėgauti ir po poros val

landų. Nereikėtų visko suvalgyti per vieną kartą, bet jei taip nutiko, luktelėkite kurį laiką. Maistas skandyje išbūna apie 3–4 val., tad vėliau nereikėtų persivalgyti.

Jei kamuoja sunkumo jausmas, tuomet galima išgerti virškinimo fermentų.

Ar persivalgymas susijęs su lietuviškais papročiais, nacionaline virtuve?

Taip gali nutikti bet kurios tautos atstovams. Persivalgymas ir dideli maisto kiekiai – šių laikų problema. Daug valgo italai, prancūzai turi daugiau patiekalų vieno valgymo metu, bet pačios porcijos yra mažos, o pagal nutukusių žmonių skaičių pirmauja Graikija.

Ar seniau per šventes lietuviai maitinosi sveikai?

Kalbant apie tradicinę lietuvišką virtuvę galima sakyti, kad mūsų protėviai maitinosi sveikai: buvo valgoma daug kruopų, daržovių ir vaisių. Žmonės valgydavo mažiau ir saikingiau. Vartojo daug pieno produktų.

Dietologė Aušra Jauniškytė

2 thoughts on “Persivalgymas”

  1. Oi tenka manau visiems susidurti su persivalgymu :), aisku geriau to isvengti ir maitintis sveikai, bet juk pasitaiko.Bent jau as jeigu taip nutinka tai gelbejuosi naturalios kilmes augaliniais preparatais is pipirmeciu, artisoko ar kazko panasaus ieskau,jokiu budu nepuolu naudoti mezymo ar panasaus veikimo vaisto,esu skaiciusi ir kalbejusi su gydytoju, kad fermentai daugiau skiriami tokioms kaip kasos susirgimu indikacijoms, mes priprate iskarto gerti kai tik sutrinka virskinimas ir darom negerai :).Siaip manau svarbiausia saikas,juk jeigu bus gera virskinimo sistema ,tai ir kepenys bus sveikos, zarnynas sveikas, kasos funkcionumas geras ir visa kita, ir nuotaika gera 🙂

    Reply
  2. labai geras “Verdin gastro complex” toks papildas nuo virskinimo sutrikimu, vakar paciai teko ji isbandyti super padejo!!!

    Reply

Leave a Comment