Kiek rūkalių tiek ir būdų mesti rūkyti

Specialistai pripažįsta, kad vieno, visiems tinkančio recepto KAIP MESTI RŪKYTI nėra.

Štai amerikiečių psichologai teigia, jog pirmiausia norintis mesti rūkyti žmogus turi išsiaiškinti priežastis, kodėl net žinodamas apie rūkymo žalą jis vis tiek traukia dūmą.

Šios teorijos sudarytojai išskyrė septynis rūkalių tipus.

Kiekvieno tipo atstovai norėdami neberūkyti ne tik susiduria su vis kitokiais sunkumais, tačiau turi ir vis kitokią motyvaciją atsisakyti cigarečių.

Lieknėjantis rūkalius

Portretas
Išgyvena dėl savo svorio, todėl galvoja, kad cigaretės padės nepriaugti dar papildomų kilogramų. Pasak psichologų, taip galvoja 23 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų ir 18 proc. moterų.

Motyvai mesti
Tie, kurie nuolatos kovoja su papildomais kilogramais, labai bijo jų priaugti. Ir ta baimė iš dalies pagrįsta, nes statistika byloja, kad metusieji rūkyti vidutiniškai priauga 1,5-3 kg svorio.

Tačiau per keletą mėnesių jų svoris paprastai grįžta į įprastines vėžes. Beje, patarimų, kaip nepriaugti svorio metus rūkyti, internete galima rasti tikrai daug.

“Sąžiningas” rūkalius

Portretas

Nori, bet nepajėgia mesti. Todėl rūko pasislėpęs nuo kolegų, šeimos narių ar draugų. O į klausimą: “Tu vis dar rūkai?”, pasipiktinęs atkerta: “Aišku, kad ne”.

Motyvai mesti
Tokie rūkaliai save įtikinėja, kad vieena cigaretė – nieko blogo. Tačiau jie turėtų žinoti, kad prieš porą metų atlikę tyrimus mokslininkai nustatė, jog net ir 1-2 cigaretės širdies sistemos veiklą gali sutrikdyti daugiau nei savaitei.

Rūkalius maištininkas

Portretas

Dažniausiai šiam tipui priklauso paaugliai ir vyrai. Rūko dėl to, kad tai ken

nkia sveikatai, erzina aplinkinius. Jiems patinka priešintis visuomenės normoms. Tuo netruko pasinaudoti tabako pramonė, reklamuodama savo gaminius “laisviems” bei, pasitikintiems savimi” žmonėms.

Motyvai mesti
Dar vienas laisvos ir maištingos sielos atributas gali būti ir motociklas. Tačiau jeigu juo lėkdamas nepaisysi sveiko proto ir kelių eismo taisyklių, pabaiga gali būti liūdna. Tas pats ir su rūkymu.

Kompanijos rūkalius

Portretas
Rūko tik tam tikromis aplinkybėmis – su draugais vakarėlyje arba gamtoje. Kadangi rūko ne nuolatos, dažnai pradėjęs nejaučia saiko. Šiam tipui priklausantis žmogus įsitikinęs, kad nėra priklausomas nuo nikotino ir bet kada gali mesti rūkyti.

Motyvai mesti
Statistika byloja, kad 20 proc. kompanijos rūkalių galų gale tampa nuolatiniais cigaretės vergais. Dar pusė taip niekada ir nemeta rūkyti. Neapgaudinėkite savęs, sveikatai žalos pridarote rūkydami ir retkarčiais, tik bijote sau tai pripažinti.

Nervingas rūkalius

Portretas
Kaip ir 47 proc. visų rūkalių, cigaretės griebiasi “norėdamas nuraminti nervus”. Todėl prieš svarbų darbą arba susipykęs su kolegomis ar antrąja puse gali surūkyti ir pusę pakelio cigarečių.

Motyvai mesti
Gal po vienos kitos cigaretės ir jaučiatės nusiraminęs, tačiau nikotinas tik dar labiau sustiprina stresą. Pasak pernai atliktų mokslinių tyrimų, nikotinas didina fiziologinius streso rodiklius, o kadangi stimuliuoja smegenų malonumo centrus, mums tik atrodo, jog veikia raminamai.

Amžinai metantis rūkyti

Portretas
Užsidegdamas cigaretę vis prisiekinėja sau, kad tai – paskutinioji. Metimas rūkyti yra lyg savotiškas jo hobis. Jam ypa

ač tinka Marko Tveno posakis: “Mesti rūkyti yra labai lengva. Asmeniškai aš tai dariau dešimt kartų”.

Sociologai teigia, kad tokių rūkalių yra apie 16 proc. Mesti rūkyti jie bando įvairiausiais būdais: nuo pleistrų klijavimo iki ajurvedos užsiėmimų.

Motyvai mesti (galutinai)
Nepasiduokite. Apklausos skelbia, kad visiškai atsisakyti cigaretės daliai rūkalių pavyksta tik iš 9 karto. Jei nebepasitikite savo jėgomis, pagalbos galite kreiptis į medikus.

Idėjinis rūkalius

Portretas
16 proc. tos pačios apklausos dalyvių teigė niekada nebandę ir net nesirengiantys mesti rūkyti. Jie teigia nepaisantys perspėjimų apie rūkymo žalą ir nesukantys sau dėl to galvos. Gyvenimas be cigarečių, jų nuomone, tas pats kaip be valgio.

Motyvai mesti
Kiekviena surūkyta cigaretė gyvenimą sutrumpina 11 minučių, t.y. minus savaitė per metus. Jeigu jūsų tai irgi nejaudina, paskaičiuokite materialinius nuostolius. Maždaug 7 litai per dieną, metai turi 365 dienas. Skaičiuokite patys. Nemenka suma – 2555 litai.

Skeptikams – mesti rūkyti ar ne, jūsų reikalas.

Šis straipsnis skirtas tiems, kurie nori tai padaryti. Gal perskaitę jį rasite dar vieną priežastį atsisakyti cigaretės. Sėkmės.

0 thoughts on “Kiek rūkalių tiek ir būdų mesti rūkyti”

  1. Rūkymo tikrai galima atsikratyti. Ir labai lengvai. Tiesiog perskaityk Allen Carr knygą “lengvas būdas mesti rūkyti”. Tik ją reikia perskaityti per 2 dienas, kitaip nesuveiks.O veikia tai tikrai, aš mečiau, prarūkiusi 25 metus, mano dvi drauges taip pat. ir jokių svorių priaugimo nebuvo ir jokio nerimo. TIKRAI REKOMENDUOJU NORINTIEMS ATSISAKYTI RŪKYMO.

    Reply
  2. Pagal šią knygą nwbūtina perskaityti per dvi dienas,gali skaityti visą mėnesį,kol tavo sąmonė pasikeis,nes visa problema yra tik smegenyse.Po 23 metus trukusio košmaro viskas pasisekė taip lengvai ir be jokio pašalinio poveikio,tik pasakai sau,kad daugiau nerūkai ir viskas.Jau septyni mėnesiai praėjo,bet jokio noro nekyla,kai matai rūkančius nėra.Labai gera knyga ,patariu visiems paskaityti ir lengvai mesti tą bjaurų įprotį.

    Reply

Leave a Reply to Gražina Cancel reply